SILS start nieuwe klant op met wereldwijde distributie!

We zijn er enorm trots op dat Phorce Pro voor SILS heeft gekozen! Phorce Pro is een “smart bag” welke alle mobiele telefoons, laptops, tablets en duizenden andere mobiele apparaten kan opladen. Dit hoogwaardige product vraagt om een professionele logistieke dienstverlening. En een wereldwijde distributie, want vanuit Nederland worden klanten over de hele wereld beleverd!

Een efficiënte wereldwijde distributie vraagt om kennis en een uitstekend netwerk van vervoerders. Doordat SILS voor de pakketdistributie gebruik maakt van meerdere vervoerders kunnen we per bestemming, afhankelijk van het gewicht van de zending, steeds de meest efficiënte vervoerder kiezen. Zo verzorgen we de  pakketdistributie van vele klanten. Vanzelfsprekend koppelt SILS alle track & trace gegevens terug zodat de klanten de status van hun aankoop via Internet kunnen volgen.

Wereldwijde distributie vergt speciale aandacht. Zeker wanneer het gaat om de pakketdistributie naar consumenten. In de eerste plaats is de leveringsconditie van groot belang: wie is er bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het betalen van de invoerrechten en BTW in het land van bestemming (bij pakketdistributie buiten Europa). Mijn blog van 17 april gaat over leveringsvoorwaarden.
Maar vooral de praktische uitdagingen zijn groot bij de wereldwijde pakketdistributie. In Amerika, Bahrein, Australië, Delhi of Dubai werken een aantal zaken nou eenmaal net iets anders dan dat wij hier in Europa zijn gewend. Door een goede voorbereiding en kennis van zaken is een probleemloze aflevering gegarandeerd.

Naast het managen van de zeevracht, de opslag, de orderpicking & packing en de wereldwijde pakketdistributie is SILS ook verantwoordelijk voor de Customer Service activiteiten van Phorce. Dit betekent dat wij de telefoon en de mailboxen van de supportdesk uit  naam van Phorce beantwoorden.

We zeggen niet alleen onze klanten volledig te willen ontzorgen, we doen het ook!

 

Willem-Jan Cramer
Managing Director