Resultaat klanttevredenheidsonderzoek SILS

Zoals ieder jaar heeft SILS ook dit jaar weer een online klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren door de firma Expoints uit Eindhoven. Vorige week hebben wij de resultaten ontvangen en besproken.

Uit de klantfeedback blijkt dat de belangrijkste indicatoren zijn gestegen. Zo is de NPS (Net Promotor Score) fors gestegen van 26 naar een score van 39! Ook de algemene klantwaardering is gestegen van een 7,8 naar een 8,1! Vanzelfsprekend zijn we hier bijzonder trots op. Het is loon naar hard werken!

SILS heeft een aantal jaren geleden een aantal factoren benoemd waarop wij ons willen onderscheiden. Op het optimaliseren van deze onderscheidende factoren is structureel beleid gevoerd. En misschien nog belangrijker: we hebben dit voor iedere afdeling vertaald naar (gewenst) gedrag. Ook uit deze recente klantfeedback blijkt dat onze klanten dit bijzonder hoog waarderen. Zo liggen de scores op het gebied van flexibiliteit, betrokkenheid en professionaliteit tussen de 8,3 en 8,9!

Maar natuurlijk is er ook ruimte voor verbetering. De resultaten uit de klantfeedback zullen dan ook zo snel mogelijk door ons worden vertaald naar (afdelings)doelstellingen en acties. Met als doel onze klanten in 2015 nog meer te ontzorgen, en nog beter van dienst te kunnen zijn.

 

Willem-Jan Cramer
Managing Director SILS