SILS koerst op een stevig Employer Brand. Koers jij mee?

De arbeidsmarkt is verhit. Nieuwe logistieke medewerkers vinden is een uitdaging. En huidige medewerkers aan je blijven binden is een continu proces. Want het gras bij de concurrentie lijkt vaak groener. Veel bedrijven zijn hiermee bezig, SILS is niet de enige. Vaak ervaren deze bedrijven dit als een lastig proces. Als iets ‘wat erbij’ komt. SILS draait dit graag om! Zonder goede en gemotiveerde medewerkers kunnen we nog zoveel logistieke diensten aanbieden als we willen: de uitvoering ervan zal onder de maat zijn en uiteindelijk merkt de klant dit en blijft weg.

Dus zet SILS actief in op Employer Branding. Dit betekent dat we niet alleen onze logistieke diensten promoten, maar net zo hard het merk SILS, als bedrijf waarvoor het prettig en professioneel werken is. Kortom, onze marketing richt zich op klanten, maar voortaan net zo stevig op onze huidige en nieuwe medewerkers. Via een gericht beleid en langs allerlei kanalen zoals social media gaan we SILS profileren als goede en uitdagende werkgever. Niet als inhoudsloos verhaal, maar concreet gestaafd met praktische voorbeelden en plannen die we daadwerkelijk uitvoeren.

Wat is eigenlijk de Employer Brand van SILS?

SILS biedt mensen uitdagend werk in de logistiek. Je job heeft inhoud en we zorgen dat die inhoud blíjft hebben. Dus gaan we continu in gesprek met onze medewerkers. Wat willen ze zelf? Welke uitdaging zoeken zij? Welke kansen laat SILS voor hen liggen? Hoe kunnen we hen permanent ondersteunen met nieuwe kansen, projecten en opleidingen? SILS prikkelt je dus als je hier werkt. Dat geldt zowel voor nieuwkomers als voor collega’s die al langer met ons werken. Lees je het subtiele verschil? Onderdeel van ons Employer Brand is dat je niet voor SILS werkt, maar mét SILS. Collegiaal, schouder aan schouder. Zonder verstikkende hiërarchie, maar wel transparant, helder en doortastend als de situatie daar om vraagt.  En daarbij: ja, SILS is een logistiek bedrijf. Maar het merendeel van onze medewerkers komt niet uit de logistiek! We investeren breed in mensen met de juiste drive. Logistieke kennis is daarbij minder relevant. Dat kunnen we je wel leren!

Hoe betrokken ben jij?

Okay, nu hebben we gezegd wat SILS biedt. Maar wat bied jij SILS? Van nieuwe collega’s, en bestaande collega’s, verwachten we één ding: betrokkenheid. Je job kleur je niet netjes tussen de lijntjes in. Nee, je kijkt over grenzen. Naar andere afdelingen en andere opties. En als iets beter kan, laat je dat merken. Ook al valt het niet binnen je eigen werk. SILS is dan zo’n werkgever die direct alles uit de handen laat vallen voor een goed verbeteridee van een medewerker. Laat maar horen, kom maar op. Grijp je kans!

SILS ambassadeur, iets voor jou?

De komende twee jaar gaan we ons Employer Brand stevig uitwerken. Daar hebben we onze medewerkers hard bij nodig. Want we schrijven niet beleidsstukken vanuit een ivoren toren, maar samen met de medewerkers. Dus lever je input, geef je inbreng en wees kritisch. Je wordt er nooit op afgerekend. Sterker nog, als dit jou prikkelt betrekken we je graag bij dit hele proces.

Meestal richten we onze blogs op onze klanten en toekomstige klanten. Dit keer op onze medewerkers. Een sterk signaal dat we beide groepen even belangrijk vinden!

Petra Hofs