SILS Customer Support: uw klantcommunicatie succesvol outsourcen

SILS regelt uw logistieke proces als een fijn afgesteld uurwerk: elk radertje telt. In dit voor uw bedrijfsvoering cruciale proces is de afdeling Customer Service van SILS vaak uw eerste aanspreekpunt. Professioneel, alert en vooral ook helder communiceren zij voortdurend met u per mail en telefoon. Zoals over de afgesproken voortgang, eventuele afwijkingen en mogelijke alternatieven. Deze gestroomlijnde communicatie geeft u zekerheid en grip op uw logistieke proces. Plus de mogelijkheid uzelf op uw eigenlijke core business te concentreren. Bevalt deze communicatie u? Dan gunt u die wellicht ook úw klanten!

Goed nieuws is dat SILS ook hiermee volop bewezen ervaring heeft. Binnen Customer Service bieden wij ook Customer Support activiteiten. Conform de manier waarop u graag communiceert met uw klanten, nemen wij ook die communicatie compleet van u over. Onder uw label, dus nemen onze medewerkers onder uw bedrijfsnaam de telefoon op. Zij noteren en handelen vragen, verzoeken en klachten van uw klanten en prospects volledig zelfstandig af. Eveneens kunnen zij het binnenkomende e-mailverkeer uit uw naam, dus in uw huisstijl verwerken, zowel visueel als inhoudelijk.

De voordelen van volledige outsourcing

Elke vraag van uw klant over een logistieke levering, inname of retourzending komt rechtstreeks bij ons binnen, krijgt een status en vooral: een snel en klantgericht antwoord. De voordelen zijn voor u. Dit tijdrovende en vaak ook kostbare proces kunt u volledig outsourcen. Deze oplossing bespaart u al direct aantoonbaar op capaciteit en geld. Verder profiteert u vanaf dag één van de klantvriendelijke en communicatieve skills van ons team. Stuk-voor-stuk ervaren en representatieve specialisten die uw klant in elk communicatietraject op nummer één zetten. Uiteraard rapporteren wij efficiënt aan u terug. Over de voortgang, afwijkingen en eventueel benodigde acties. Hiermee kunt u uw complete klantcommunicatie outsourcen, bespaart u op kosten en capaciteit en houdt u toch volledig overzicht en controle.

Ook digitaal een communicatief goed verhaal

Bijvoorbeeld webshops maken graag gebruik van deze speciale dienst van SILS. Ook, en dit is bijzonder, volgen wij het berichtenverkeer over bijvoorbeeld uw webshop op uw social media. Hierop antwoorden wij namens u op de juiste manier, geheel conform uw bedrijfspolicy.

Ook UNICEF Nederland schakelt nu onze Customer Support in

UNICEF Nederland is al jarenlang opdrachtgever van SILS.  We verzorgen voor UNICEF het voorraadbeheer en de orderafhandeling van de artikelen die de vrijwilligers van UNICEF nodig hebben voor hun werk. Aanvullend daarop schakelt UNICEF nu ook Customer Support van SILS in voor de complete planning en distributie van de materialen voor evenementen, tentoonstellingen of beurzen. Inclusief alle bijbehorende communicatie daaromheen met de vrijwilligers. Voor dit planningswerk heeft SILS toegang tot het planningssysteem van UNICEF Nederland. De vrijwilligers van Unicef nemen rechtstreeks contact op met Customer Support van SILS en SILS communiceert met hen per mail en telefoon onder het label UNICEF. UNICEF heeft door deze totaalaanpak vanuit Customer Support van SILS nergens omkijken naar als het aankomt op alle werkzaamheden rondom de materialen.

Wilt u overleggen over de mogelijkheden van Customer Support voor uw organisatie? Belt u gerust. Dan ontdekt u direct hoe representatief wij de telefoon opnemen…

Petra Hofs

Manager Customer Service SILS