Klant kiest voor logistieke ontzorging

Mensen vragen mij geregeld hoe ik als ondernemer kijk naar de economische ontwikkelingen. Echter, voorspellingen maken over de economie is niet mijn vak. Dat laat ik liever over aan de geleerden. Wel zijn er bepaalde branches in Nederland die je zou kunnen beschouwen als thermometer of vooruitgeschoven post voor de stand van zaken. Als de economie hapert of juist groeit, merken die branches dat als eerste. Vastgoed is zo’n sector, evenals de logistieke dienstverlening. Die stelling durf ik wel aan.

Vanuit die positie zie ik een duaal beeld. De orderportefeuilles van onze bestaande klanten nemen momenteel niet substantieel toe, maar dalen ook niet. Tegelijkertijd mochten we in de tweede helft van 2014 een aantal nieuwe opdrachtgevers begroeten. Of deze zwaluw een nieuwe economische zomer maakt, weet ik niet. Wel merk ik dat opdrachtgevers ertoe neigen een bepaald soort logistieke oplossing te kiezen, de totaaloplossing van SILS.

Cargo, Logistics en Customs onder één dak

Een belangrijke reden waarom klanten juist voor SILS kiezen, is omdat SILS met de drie kernactiviteiten (Cargo, Logistics en Customs) integrale logistieke diensten aanbiedt. Door Cargo, Logistics en ook het specialistische Customs vanuit één concept te bieden, maken wij onze belofte van een complete logistieke ontzorging in de praktijk waar. Die spanbreedte geeft SILS een soort ontspanning. Doordat we deze drie disciplines vanuit ons eigen bedrijf bieden, hebben wij de vrijheid per klant de perfecte logistieke totaaloplossing samen te stellen. En deze aan te passen als de klantsituatie daar om vraagt, vanuit elke denkbare modaliteit. Als een kok die alle ingrediënten in de keuken heeft liggen: niets moet, alles kan. Elk gerecht is daarmee te maken, naar smaak van de klant.

De onderscheidende factoren van SILS

SILS is compact van omvang, kent al haar klanten in detail en biedt op basis daarvan flexibel maatwerk voor een logistieke totaalontzorging. Daardoor maken we klantspecifieke afspraken die vanaf papier ook in de praktijk zijn te realiseren. Geborgd in onze onderscheidende factoren:

  • Integrale logistieke dienstverlening.
  • Innovativiteit.
  • Betrokkenheid.
  • Professioneel.
  • Flexibiliteit.
  • Klantgerichtheid.

Deze onderscheidende factoren voeren wij door tot in de haarvaten van SILS.

Door onze klanten volledig te ontzorgen, kunnen zij zich onderscheiden door een vlekkeloze logistiek en zich concentreren op hun eigen core business.

 

Willem-Jan Cramer
Managing Director