Hoe klantgericht is uw onderneming?

Vaak dénken we dat we al heel klantgericht bezig  zijn en goed weten wat onze klanten belangrijk vinden, maar is dat wel echt zo? Klopt uw eigen perceptie met die van uw klanten? Het blijkt nog vaak dat de beleving van uw klanten net iets anders is dan dat u voor ogen heeft.

Klanttevredenheidsonderzoek van SILS

Om erachter te komen wat ónze klanten nu echt van ons vinden en wat zij zoeken in een samenwerking, voeren wij jaarlijks een klantenfeedback uit onder al onze klanten. Dit doen we niet zelf. Dit wordt uitgevoerd door Expoints, een gerenommeerd bedrijf die zich dagelijks bezig houdt met klanttevredenheidsonderzoeken binnen tal van organisaties. Onze missie is het volledig ontzorgen van onze klanten  door het aanbieden van brede logistieke dienstverlening op maat  met als visie om al onze klanten te ontzorgen boven hun verwachtingen. Strookt deze missie en visie met de verwachtingen die onze klanten van ons hebben? Hoe scoren we op flexibiliteit, servicegerichtheid en betrokkenheid? Een drietal kernwaarden die wij als organisatie hoog in het vaandel hebben staan.

Jaarlijks onderzoek

Door jaarlijks al onze klanten een beknopte digitale vragenlijst te sturen krijgen we hierdoor  een goed beeld hoe we als organisatie scoren op flexibiliteit, servicegerichtheid en betrokkenheid, maar ook waar onze ontwikkelpunten liggen. De resultaten worden vanzelfsprekend aan onze klanten teruggekoppeld. De uitkomsten gebruiken we onder andere voor het vaststellen van de jaarlijkse afdelingsdoelstellingen. Hoe kunnen we onze sterke punten nog beter gebruiken? En hoe kunnen we de verbeterpunten in concrete acties vertalen? Klanttevredenheid stopt niet bij een jaarlijks onderzoek, maar is een continue proces! Wilt u ook weten hoe SILS afgelopen jaar heeft gescoord en wat onze speerpunten zijn? Laat een bericht achter via het contactformulier en wij nemen direct contact met u op!

 

Petra Hofs
Manager Customer Service