SILS: uw fulfilment partner voor zowel B2B als B2C

E-fulfilment betekent in essentie de logistieke afhandeling voor webshops. SILS is geen pure e-fulfilment specialist, we doen logistiek veel meer. Toch kunnen wij dit specifieke werk net zo uitgebreid voor u uitvoeren als u maar wilt. Van puur de orderverwerking en uitlevering aan uw klanten tot en met de facturatie, het communiceren met uw klanten bijvoorbeeld per telefoon en/of email en de afhandeling van retouren. Vanuit deze activiteiten ziet SILS een belangrijke trend: veel B2B klanten hanteren inmiddels ook een B2C strategie. Zij kiezen dus bewust voor omnichannel. SILS kan beide logistieke disciplines integraal voor u verzorgen, en dat is bijzonder.

De logistieke eisen vanuit een B2B en een B2C perspectief kunnen sterk uiteenlopen. De kracht van SILS is dat we zowel de vereiste fulfilment voor B2B als B2C in de vingers hebben. Vooral aantrekkelijk voor opdrachtgevers die vanuit één organisatie beide disciplines combineren en met één logistieke partner willen volstaan. Variërend van het uitleveren van grote orders op meerdere pallets aan een bedrijf tot en met orders voor één product voor een particulier. Met een strikje erom of een toegevoegde flyer. Kortom, van piece picking tot en met meerdere pallets. Een bijzondere combinatie van logistieke expertise die u elders, bij de 100% op e-fulfilment geconcentreerde logistieke dienstverleners, niet snel zult tegenkomen.

Complete dienstverlening voor E-fulfilment

Ons Warehouse Management Systeem (WMS) is hier op ingericht, we kunnen additionele diensten bieden voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt, en we hebben onze retourprocedures volledig op orde. Nogmaals, voor de fulfilment van zowel B2B als B2C orders. Consumenten stellen andere eisen dan zakelijke klanten. Vooral professionele retourprocedures zijn voor webshops bijvoorbeeld van belang. Niet alleen omdat webshops in Nederland de verplichting hebben uitgeleverde goederen binnen 30 dagen zonder opgave van reden retour te nemen, maar ook omdat de consument hier de webshop op selecteert waarop de aankoop wordt gedaan. Een goede en betrouwbare retourprocedure is voor een webshop met andere woorden dus een unique selling point. Of anders gezegd, het ontbreken hiervan is een van de belangrijkste redenen van het afbreken van een order tijdens het checkout proces.

AVG wetgeving: van groot belang

Een belangrijk en zeer actueel aspect binnen onze diensten is de AVG wetgeving. Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt dan niet meer. De AVG zorgt onder meer voor versterking en uitbreiding van privacyrechten van uw klanten, meer verantwoordelijkheden voor organisaties en stevige bevoegdheden voor alle Europese privacytoezichthouders, zoals de bevoegdheid om boetes tot 20 miljoen euro op te leggen. Deze nieuwe wetgeving speelt in de werkzaamheden van SILS én in die van onze opdrachtgevers een grote rol. Denk alleen al aan alle NAW-gegevens die wij in huis hebben van de klanten van de webshops waarvoor wij orders verwerken. Wij kunnen u verzekeren dat alle privacygevoelige informatie die wij in huis hebben uiteraard voldoet aan deze AVG wetgeving.

SILS helpt ook ú graag voldoen aan de AVG wetgeving

Vanuit deze expertise en met behulp van ons netwerk kunnen wij onze klanten, dus ook de exploitanten van B2B en B2C webshops, informeren over hoe zij binnen hun eigen organisatie die bescherming conform de nieuwe AVG wetgeving kunnen inrichten. Grotere webshops zullen dat zeker al op orde hebben, wellicht kunnen wij kleinere partijen hierin (laten) adviseren. Interesse? Laat het ons weten en wij nemen contact met u op!

Willem-Jan Cramer